30 juni 2012

Bra leksak!

Här om veckan fick Albin en doktorsväska av mormor och morfar. Nu när han börjar närma sig tre så är rollekar verkligen poppis, och att leka doktor är inget undantag. En toppenlek, även för den trötte föräldern, tidigt en regnig lördagsmorgon. Det är jag övertygad om att Jens tyckte idag. Han blev omstoppad och fick förmodligen ett hundratal sprutor, plåster, bandage och medicin som var god eller äcklig. Jag vet inte exakt hur leken gick idag då jag passade på att städa hela hemmet under den timme som doktorsverksamheten pågick inne hos Albin. Men jag har också blivit ompysslad tidigare, av vår otroligt proffsiga doktor i familjen. Tror att jag ska ta med mig sonen till VC så att han kan lära doktorerna där hur man tar hand om sina patienter!

Bra leksak från Play2Lern!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar