7 april 2013

Snorfabriken

Oj så förkylda vi är jag och Malte. Lillkillen lyckas smitta mig med varenda bacillusk han bär på. Inte så konstigt i för sig eftersom han kommer in till vår säng när han vaknar på nätterna, kurar ihop sig med ansiktet nära mitt och hostar och snorar rakt på mig. Men jag kan inte motstå det hela när han är jättegosig, säger "tåva mamma" och klappar mig på kinden innan han nöjdast i världen somnar om. Gullet!

Jens och Albin som inte utsatts för samma snor- och kramkalas är friska och pigga så lite har vi ändå orkat med i helgen. Jag och Albin har shoppat loss på ICA, inkl lördagsgodis förstås! Jens och Malte har hämtat ut Maltes pass (Malte är nära att bryta ihop på passfotot, ser rätt skoj ut).

Idag har vi lekt ute en stund medan snöfallet (!) tog ett uppehåll och jag och Malte har smällt i oss varsin jättestor smoothie gjord på blåbär, jordgubbar, banan och äpple. Albin och Jens tyckte det var äckligt, rent utsagt, men det gjorde inget - mer vitaminer till oss snuvisar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar