12 november 2012

När kommer våren?

Nu börjar jag komma ihåg varför jag är en vår- och sommarmänniska. Försöker varje år gå in med en positiv inställning, att det blir nog mysigt att gömma sig i varma jackor och tända ljus i mörkret. Och ja, det är ju mysigt. I ungefär två veckor.

Sen kommer allt omysigt. Sjuka barn, sjuka föräldrar också för den delen, barn som inte vill klä på sig vinterkläder, barn som fryser efter en timmes utelek trots påtvingade vinterkläder, mörker mitt på dagen, torr hy och kliande eksem på både mig och barnen, never ending förkylningsastma hos Albin, slask, blött och grått och jag somnar utan problem kl 21 varje kväll.

Oktober, december och januari kan jag väl gå med på. November, februari och mars skippar jag mer än gärna!

Så. I helgen flydde vi undan detta. Det blev en tur till Fjärilshusets varma regnskog där jag i alla fall för en liten stund kunde låtsas att jag var i Thailand!



1 kommentar:

  1. Å minnen. Vi tjatade väl dit våra föräldrar var och varannan helg när vi var små.

    Är ni hemma över jul och kanske vill ha besök frammåt dagarna efter annandagen? Hade först tänkt att ordna ngt med alla Fjällenbarnen men har inte riktigt tid. Vill SÅ gärna träffa er. Om ni vill?

    KRAMAR!

    SvaraRadera