14 juli 2012

Hemma igen

Blev aldrig av att jag skrev att vi skulle åka bort, men idag kom vi hem igen efter en semestervecka tillsammans med mina föräldrar. De hade hyrt ett landställe som vi också blev inbjudna till. SÅ skönt har vi haft det! Sol, bad, god mat, glada barn (för det mesta) och lite lugn och ro. Inte så mycket lugn och ro för mormor och morfar kanske, de är omåttligt poppis hos killarna, men jag och Jens har till och med kunnat ta en paus mitt på dagen. Lyx att vara 4 vuxna och 2 barn!

Nu känns det bra att vara hemma igen, i oordningen och oredan. Vi städade visserligen innan vi for men de små trollen har hunnit röja ett par timmar nu på eftermiddagen så någon städning ser vi inte längre skymten av. Det ska i alla fall bli skönt att få tillbaka rutinerna som rubbas när det inte är vardag. För en stund. Sen bär det iväg till Gotland med familjen Andersson/Dahlberg. Det ser vi fram emot!

Ett gäng bilder kommer här!

Badkrukan Malte tyckte det var KALLT i vattnet.


Så här mysigt satt vi och åt frukost när det var fint väder!


En mulen dag åkte jag och Jens till leklandet med Albin. Nästan hela vistelsen ägnades åt dessa eldrivna bilar.


Jag fick äran att åka med en sväng!


Myskillar.


Vattenkrig!


Ett glatt träd som bodde i trädgården :-)



Jag fyllde år i veckan och firades massor. Fick bl.a. två jättefina halsband från mina killar. Albin har tillverkat det ena och det andra är ett namnsmycke med småtrollens namn! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar