29 augusti 2012

Det där med döden..

..är ju bra konstiga grejer. Särskilt när man är 3 år.

Albin: Det är bara min mormor och morfar. Och Maltes mormor och morfar. Inte mammas och pappas mormor och morfar.

Jag: Så är det. Min mormor och morfar finns inte längre. Dom är uppe i himlen.

Albin: Vadå?

Jag: Min mormor och morfar lever inte längre, dom är döda.

Albin: Har dom gått iväg?

Jag: Ja, det skulle man kunna säga...

Albin: Dom är på promenad!

Jag: Nja, fast dom kommer inte tillbaka.

Albin: Jo mamma, när dom är färdiga med dödet, kommer dom tillbaks.

Gullungen :-)

3 kommentarer:

  1. Gullunge! Vilmer funderar också väldigt mycket på hur vi ska kunna åka till mormor som är i himmeln. Flygplan är just nu ett hett alternativ :-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte lätt att förstå! Inte heller lätt att förklara. Ni får vinka lite när ni flyger till Cypern :-)

      Radera
  2. Liam klurar också mkt på det där. Vi försöker vara ärliga men det är int så lätt att förklara. Kramar!

    SvaraRadera