16 oktober 2012

Sjuklingen

Malte har haft hög feber hela helgen, varit lite småhostig och sovit rätt kasst. Igår var temperaturen nere runt 38 och idag är han än så länge feberfri. Hoppas det håller i sig. Han har istället fått röda utslag över mage, hals och i pannan. Jag tror nog inte att det var en reaktion på sprutorna i torsdags utan kanske tredagarsfeber då symptomen stämmer. Eller nåt annat virus. I alla fall tog Jens skutten till VC imorse för att dubbelkolla att det inte är tex. halsfluss eftersom Malte inte velat äta annat än flytande.

Men jag vet inte ja, undrar ibland hur vissa doktorer ställer sina diagnoser. Ole dole doff? Denne tittade inte i Maltes öron och tyckte inte det var nödvändigt med blodprov för att utesluta bakterier. Kollade i halsen gjorde doktorn, och tog halsprov. Ingen halsfluss men lite irriterat var det. Efter att även ha sett Maltes nyuppkomna utslag drogs slutsatsen att det var nog en allergisk reaktion på nåt och vi fick allergimedicin på recept.

Jahaja? Allergi med inslag av feber och hosta dåra...låter lite konstigt i mina öron. Särskilt eftersom utslagen inte verkar klia och vad jag har hört är det är rätt vanligt att barn får utslag i samband med virusinfektion. Men det verkade inte denne doktor känna till. Hm, vi avvaktar nog med allergimedicinen i alla fall.

Sjuklingen lånade min mobil och tog ett riktigt tjusigt självporträtt igår :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar