1 december 2012

Vinter!

Igår var det dags för säsongens första pulkaåkning! Tyvärr kunde jag inte delta eftersom jag var på jobbet, men mina killar var ute i backen tillsammans med Niklas, Vilmer och Agnes. Kul!

Så idag på förmiddagen blev det mera pulka, både Albin och Malte gillade det skarpt och vi insåg att det är hög tid att införskaffa en andra pulka så att grabbarna har varsin.

Efter lunch fixade jag och Albin en adventsljusstake. Mysigt att det är första advent imorgon. Då står pepparkaksbak och adventsfika på schemat!

Efter mellis hann vi iväg och inhandlade den saknade pulkan. Eller rättare sagt en snow racer blev det som fick följa med oss hem. Och en hjälm som även ska få hänga med till förskolan nästa vecka. Barnen åker tydligen i backen på gården och jag tror Albin också kommer vilja testa det. Hoppas bara vintern får stanna ett par dagar hos oss i alla fall!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar