29 januari 2012

Snackisen

Det är så himla kul att lyssna på Albin som pratar om allt och ingenting nu för tiden. Måste komma ihåg att skriva ner lite här så jag inte glömmer bort alla roligheter.

Bestämda tvåårsfraser hör vi varje dag:
"JAG ILL INTE DET JUST NUU!" är standardsvaret till det det mesta.
"Jag MÅSTE haktiskt ha den" eller "jag hade den!" är också poppis. Tycker det är så charmigt när han byter ut alla F mot H. På morgonen vill han äta "hil" och på tisdagar brukar "harmor" hämta på dagis. Farfar har dock fått äran att heta "faffa", hur nu det gått till.

I fredags när jag sa att vi skulle gå ut fick jag svaret "Särp dig mamma!". Minst sagt svårt att hålla sig för skratt då :-)

Han säger mycket sött också, tex "Jag tycker om dig ättemycket mamma. Och pappa. Och Malte". Mina fina gullunge!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar