15 januari 2012

Helgen kom och gick...

Helgen har varit ganska oproduktiv. Städ, mathandling och annat sånt där tråkigt, nödvändigt. Albin var förstås nöjd eftersom besöket på ICA innebar lördagsgodis. Idag hade vi tänkt köpa ny lampa till sovrummet men den vi ville ha var så klart slut. Planen var att även köpa stolar till köket men på dem var leveranstiden typ 10v. Vi har ju superfina stolar redan men de är lite väl fina för bebiskladd och tvåårsklättring så de ska få stå i tryggt förvar hos Jens päron ett par år....

Jaja, lite lek och god mat hos mamma och pappa har vi hunnit med i alla fall. Trevligt som alltid!

De små är trötta nu båda två, blir tidigt i säng ikväll! De övar ju för fullt alltjämt. Malte jobbar på att gripa tag i grejer och på att vända sig. Han är på god väg! På Albin går munnen i ett och det är himla skoj att få ta del av hans tankar. Han berättade en saga för mig om en panda som bodde i en gran och åt godis. Allt är möjligt! :-)

Nä, nu ska de små snart nattas och jag och Jens ska för en gång skull äta middag i lugn och ro. Hoppas vi!

2 kommentarer:

  1. Åh va roligt att du startat en blogg, jag kommer vara en trogen besökare. Tänkte på det du skrev att Albins mun går i ett, detsamma här hemma och det är så härligt. Idag sa jag till Edwin att han skulle komma till dörren och säga hejdå. Jag hann säga det två gånger innan han kom och sista gången fick jag ett bestämt "jag vet!", eller då han frågar något och avslutat meningen med "eller?".

    Nu dags att sova och ladda för ny vecka.
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  2. Så roligt att du tittat in här! Det tog en stund innan jag förstod att jag fått en kommentar, haha :-)
    Ja, visst är det skoj med allt prat! Albin brukar också avsluta frågor med "eller?". Så gulligt!
    Kram på er

    SvaraRadera