17 januari 2012

Problembil

Idag har Albin varit hos min mamma efter förskolan och lekt och ätit middag. Hur otroligt skönt som helst att få hela dagen med Malte i lugn och ro!

Kvällen blev desto jobbigare. När jag åkte för att hämta hem Albin så börjar bilen låta konstigt på de låga växlarna. Jag som har noll koll när det gäller bilar tror att det är jag som ger för lite gas och att det därför hackar och låter. Lite senare, precis innan jag ska köra in i en rondell, så lägger bilen helt plötsligt av. Stendöd. Och så fylls det på med en massa bilar bakom mig, vilket gör mig sjukt stressad. Varningslampan för motorn lyser lite till och från och även någon annan, för mig, helt okänd lampa. Efter en sisådär 5 minuter startar biljäkeln i alla fall och jag kan köra sista biten hem till mamma. Köra hem igen vågar jag dock inte ge mig på! Det visar sig även omöjligt eftersom bilen inte vill starta igen så Jens och en jättetrött Malte får så snällt packa ihop sig i en lånad bil från Jens pappa och komma och hämta hem oss.

En ommontering av bilbarnstol och en hel del skrik senare så kommer vi till slut hem halv nio med två hysteriskt trötta barn. Malte gallskriker och Albin trilskas vilt under blöjbyte och pyjamaspåtagning. Som tur är däckar bägge hjältarna på 2 sek sen!

Nu är Jens iväg till bilen igen för att testa lite grejer. Han har betydligt mer koll än mig när det gäller bilar och han tror det kan vara något elfel som bökar. Hoppas han lyckas fixa åbäket! Att lämna in bilen till verkstaden brukar ju inte vara gratis precis. Och vi har inte så nära till dagis så att jag med glädje ser fram emot en morgonpromenad med en vagn lastad med två tunga barn...Jaja, det löser sig. Nu ska jag passa på att sova lite. Gonatt!

2 kommentarer:

  1. Fin blogg! Vad roligt att du börjat blogga äntligen.
    USCH säger jag om bilen, det där är en utav mina stora skräcker, att bilen skall börja bråka när jag är själv.... HU.

    SvaraRadera
  2. Nu har jag hittat till din blogg! (via jempie.se) fin blogg!

    usch vad trist med bilen! Som du skriver, det är ju alltid dyrt att fixa dom :( Hoppas att det är något litet fel som Jens kan fixa själv!
    Kram Linnéa (ser att mitt googlekonto är från innan jag gifte mig, jaja.. du vet att det är linnéa turner :))

    SvaraRadera