2 mars 2012

Sjukstuga igen

När Albin kom hem igår kväll från mormor hade han 39 graders feber, stackarn. Februari och mars är verligen sjukdomsmånaderna nummer ett i vår familj. Efter ett glas saft och alvedon somnade han snabbt i min famn.

Vid halv 4 på natten vaknade en liten kamin igen och fick påfyllning av alvedon. En väldigt artig liten sjukling måste jag säga att han var. Några tårar kom när han var tvungen att ta febern mitt i natten men när vi frågade om han ville ha något att dricka sa han "Ja, tack gärna". Han hostade upp lite slem också, som han noga hjälpte Jens att torka upp från soffan...sen gick han utan protester och somnade om igen.

Malte blev förstås väckt av brorsan mitt i natten. Han höll låda en timme, innan han somnade om till halv 9. Skönt för honom! Jag och Albin gick upp kl 7 och tittade på Madicken.

Igår fick killarna varsitt paket från snälla mormor! En micro till Albin och en bok till Malte. Perfekt att ha något nytt att pyssla med en långtråkig dag i sjukstugan. Tack snälla mamma/mormor!


2 kommentarer:

  1. Det är så trist med all dess sjuka. Nu när vårsolen lyser är det ännu värre än vanligt tycker vi som vill UT och få ny energi. Hoppas de små mår lite bättre i helgen och att ingen av er andra ska behöva bli smittade. KRAMAR M!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med:Albin är artigheten själv, tack gärna, nej tack, jomen visst osv..........han är ett föredöme för oss vuxna.....

    SvaraRadera