28 februari 2013

Hälsan först!

För det första så har Malte inte haft någon inflammation i ögonen, som jag skrev i förra inlägget, utan i öronen såklart. Dubbelsidig dessutom, min stackars.

För det andra så har jag lärt mig något viktigt efter min lunginflammation. Återkommer febern efter ett kort uppehåll så ska det kollas upp pronto - inte när man mår så kasst att man måste läggas in.

Därav uteblev min närvaro på Maltes föräldramöte ikväll. Så synd, första föräldramötet och allt! Men som sagt, hälsan först! Maltes hälsa i det här fallet då, och mitt behov av att stilla oron. Malte blev feberfri direkt med hjälp av penicillin i måndags men så idag kom febern tillbaka. Så efter mitt jobb blev det en tripp till närakuten. Nu har vi kollat att ungen inte har någon lunginflammation, halsfluss, öroninflammation eller hög sänka. Bara några eländiga virus på påhälsning. Så skönt - nu kan jag sova gott. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar