2 februari 2013

Vi lever

Det går inte fort att bli kvitt influensan. Blir väldigt ointressanta inlägg här då hela veckan lätt kan sammanfattas med orden feber, hosta, Alvedon och sömn.

Inatt har vi verkligen sovit som grisar hela familjen. Vi gick och la oss tidigt och Malte var först upp vid 8.30. Eller nja, Albin kom faktiskt upp en sväng 6.30, ställde sig i hallen och gnällde "Jag vill ingenting!". En efter nån minut gick han in och la sig igen och kom upp vid 9.30.

Febern är mycket lägre idag också, men inte helt borta för nån. Albin och Malte leker och bråkar och det börjar så smått bli lite mer liv här hemma igen. Så skönt!

En segisbild på mig och Albin från igår. Och två lite piggare bilder från idag.





3 kommentarer:

  1. Vad gulligt: "Jag vill ingenting", nej det är precis så det känns att vara sjuk. Klok liten kille!
    Hoppas att ni mår bättre så sakteliga och att du sluppit mera sjukhus?? Såg ju någon bild på instagram :(
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men fy så du är inlagd fortfarande... läskigt att inte kunna andas ordentligt, åkte du ambulans? Blä vad läskigt oavsett. Jag är så klen för allt som har med andning att göra. Får panik bara att tänka på att du hade svårt att andas typ. USCH.
    Vart ligger du?

    SvaraRadera
  3. Ja fy jag förstår att det ändå var "skönt" att det var du och inte barnen... :(
    Ja precis, Emma slutade andas efter en hostattack när hon var ca 2 mån gammal. Mitt livs värsta sekunder, långa som jag vet inte vad. Hann ringa ambulans och slänga henne i soffan och blåsa in luft och allt, handlade helt och hållet i någon slags panik. Och äntligen började hon pipa litegrann. Då ville de inte skicka ambulansen utan jag fick ta taxi till SÖS med henne. Fy fan vad rädd jag var :(
    Nu ska vi hoppas att vi från och med nu ska slippa allt sånt skit och att du få börja må bättre BUMS du får rätt medicin. Så du får komma hem till familjen igen.
    Krya på dig nu!

    SvaraRadera