13 februari 2013

Min sjuksköterska

Det känns tryggt att bli väl omhändertagen nu när jag är hemma från sjukhuset (kom hem igår fm). Albin har full koll på pinalerna i sin doktorsväska och jag blir undersökt och får medicin. Dagens diagnos var "det låter lite konstigt mamma, och det är lite rött i magen och här (pekar mellan brösten)". Sen fick jag arton sprutor i armen och en undersökning av ögonen. Och Malte ville såklart också kolla att allt stod rätt till med morsan!

Igår när jag skulle natta Albin så fick jag en hostattack och gick till toan. När jag kom tillbaka hade Albin hämtat en platsbunke från köket och ställt bredvid sängen. "Här får du en kräkbunke så att du slipper springa upp till badrummet och hosta". Min omtänksamma son :-)






1 kommentar:

  1. Skönt att du är hemma lagom till Alla hjärtans dag :)

    Hoppas att du mår bättre! Kram Linnéa

    SvaraRadera