10 februari 2012

Jack i hakan

Dagen började med blod och tårar. Albin hoppade och klättrade på sin stol vid frukosten. Pang sa det plötsligt och en liten haka smällde hårt i bordet. Inte första gången det händer. Blodet droppade ner på pyjamasen till Albins stora sorg. Efter mycket om och men fick jag torka lite och titta så att jacket inte var djupt. Det verkade inte vara någon fara så en liten tejpbit fick duga.

Sen packade vi ihop oss - lättare skrivet än gjort - och åkte hem till världens bästa Jenny med ungar! Där blev det lek både ute och inne och trevlig lunch. Nu är vi hemma igen. Malte sover gott utomhus och Albin har lite vakenvila. Snart ska vi, enligt Albins önskemål, öva på att klippa lite vilket han tycker är väldans skoj. Och svårt!

Bilder då? Nej, det är inte varje dag man får möjligheten att plocka upp en kamera när man är på utflykt. Det är full rulle så att säga :-)

3 kommentarer:

  1. Hahaha jag läste "vapenvila" och ba what?? :D

    SvaraRadera
  2. Haha, jo. Det skulle man kanske också kunna kalla det :-) Inget tvåårskrigande för en liten stund.

    SvaraRadera
  3. När Vilmer väl vaknade, glad som en solstråle, gick han och berättade för mig vilka leksaker Albin lekt med! (typ alla tror jag det blev). Sen undrade han vart "pappa Jens" var. Jobbar sa jag - jobbar Albins bil svarar han!


    Kram på er! Tack för idag!

    SvaraRadera