7 februari 2012

Så lungt det är hemma idag, när storebror är på förskolan. Hinner med massor, till och med sitta framför datorn. Malte och jag har dammsugit och varit på promenad. Nu sover han gott ute i vagnen.


Igår var Albin hemma eftersom det var måndag. Under förmiddagen var han hur glad och go som helst. Eftermiddagstimmarna var lite jobbigare, som de brukar vara. Albin var trött och det mesta blev fel. Han ville gärna slå till mig, med en leksak eller vad han nu råkade hålla i handen, varje gång jag gav Malte uppmärksamhet.

Malte slipper än så länge både smällar och tjuvnyp men Albin har börjat ta de leksaker som Malte håller i. Varje gång talar han tydlig om för brorsan att "JAG HADE DEN". En mening hemlånad från förskolan låter det som!

När detta hände vid ett tillfälle igår så sa jag åt honom att "ge Malte någon annan leksak då". Albin tänkte och tänkte. Tillslut bestämmer han sig för att ge Malte det minst troliga; sin napp. Snabbt som attan stoppar han in den i munnen på lillebror. Så om Albins lite småsnoriga näsa och dåliga humör beror på en begynnande förkylning så fick nog Malte mer än en napp i munnen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar