14 februari 2012

Tidig morgon

Malte ville inte sova igår kväll. Han var på strålande humör och hade inte tid att bli nattad. Han pratade, skrattade och log vad vi än gjorde. Efter en timmes försök med amning, vaggning och sällskap brevid spjälisen gav vi upp. Vi försökte lämna honom att somna själv men då blev det livat värre. Inte en tår föll utan han blev bara förbannad. Men överlycklig igen när vi gav upp och han fick komma upp en stund extra. När klockan var 21 bestämde jag mig för att det var lika bra att gå och sova. Då somnade en mycket nöjd och belåten bebis in brevid sin älskade mamma (läs tutte).

Tur var det, att jag gick och la mig när jag gjorde. Strax efter 5 imorse ropade Albin på mig. Gäääsp. Han hade drömt nåt otäckt tror jag. Vi la oss tillsammans i hans säng och han försökte verkligen somna om men det gick bara inte. Så vid 6-tiden gick Jens och Albin upp. Tänkte att jag skulle sova lite till men då hade självklart Malte storbajsat så det var bara till att byta. Sen var även lillebror i farten. Pigg och glad, trots att han somnade betydligt senare än vanligt...

Han var dock inte så pigg när vi kom hem efter att ha lämnat Albin på dagis. Låg en stund i sin amningskudde. Tuggade på en apa, kräktes lite, pillade på fötterna och pruttade. Nu sover han gott och jag ska nog också vila lite. I alla fall sitta och titta lite på barnrumsinredning. Är himla sugen på att börja fixa Maltes blivande rum!

Dagens bebis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar