30 april 2012

Ett litet eko

Nu får vi välja vår ord väl här hemma. Albin har visserligen länge härmat oss men nu snappar han verkligen upp ALLT vi säger.

Jag ligger i Albins säng en stund vid nattningen, så han ska komma ner i varv lite (tänk att det behövs efter en timmes nervarvning med pyjamas, bok, barnprogram och välling!?)och inte börja springa upp.

Albin: Mamma, vakna!
Jag: Jag är vaken.
Albin: Blunda inte nu mamma. Titta!
Jag: Men jag är trött...
Albin: Nä, då går jag upp nu mamma!

Och här om morgonen sa den ena bilen strängt till den andra: "Punkt slut!"

Och vid nattningen för några kvällar sedan var det något som Albin var missnöjd med gällande kuddens placering och utseende så han hävde ur sig: "Kudden, för i helvett!" Lite sött att han missade sista e:et men frågan är vem han lärt sig detta av? :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar