25 maj 2012

En vanlig morgon hos oss

En vanlig morgon när Albin är på bra humör vill säga. En morgon när han vaknar på fel sida är ingen idé att skriva om. Den beskrivs endast med orden "gnäll och utbrott". Han har en tendens att "fastna" i sitt dåliga humör, det går liksom inte att avleda när det väl har börjat. Men det är en annan historia...

Fredagsmorgon är det idag och Albin är ledig från förskolan. Halv 7 fick vi sova till idag. Najs!

En liten del av vad som händer mellan 6.30 och 9.

Efter en del högljudda protester från Albins sida går han med på att låta brorsan låna några grejer. De leker tillsammans en liten stund. Tugga på stockar är ju både kul och gott??


Albin kommer plötsligt på att han är akuthungrig. "Vill ha fjukost NU!!". En mindre kökssanering krävs efter varje måltid. Här är Maltes frukostrester.


Medan jag slänger på mig lite kläder och sånt hittar Albin mitt läppglans. "Jag är fiiin nu mamma". Malte står brevid och är småsur över att inte han också får låna det eftertraktade sminket.


Undrar om det pågår någon form av frigörelse från Albins bundis MakkaPakka. Här om natten fick MakkaPakka inte vara med i sängen(!) och idag hörde jag inifrån Albins rum: " Sluta med det där nu MakkaPakka, nu gåj jag!"


Brandbilen fick en utryckning också. Med sig hade den ett gäng hygienartiklar?


Sen var klockan plötsligt över 9 och det var dags för Malte att sova igen. Albin har fortfarande inte hunnit få av sig pyjamasen trots att klockan snart hunnit bli 10...Det går liksom inte att bara be honom byta om, utan jag måste antingen göra det åt honom eller tjata, tjata och tjata. Dags för det momentet nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar